9 faktaa minusta 💁‍♀️


Hei vain! Ajattelin raapustaa tĂ€hĂ€n joitakin satunnaisia faktoja itsestĂ€ni. YllĂ€ttĂ€vĂ€n vaikea on keksiĂ€ itsestÀÀn mitÀÀn erikoisia faktoja, joten tĂ€ssĂ€ muutama ihan tavallinen sellainen😄

1. Olen vilukissa🙀 Palelen lĂ€hes koko ajan, pois lukien +30 asteen helteet. Tai no, muistan kyllĂ€ kerran, kun olin nuorempi, ja kĂ€vin kesĂ€llĂ€ pyörĂ€htĂ€mĂ€ssĂ€ huppari pÀÀllĂ€ pihalla ja valitin, ettĂ€ tÀÀllĂ€hĂ€n on kylmĂ€ ja painelin takaisin sisĂ€lle😁 

2. KĂ€vin Kuopion musiikkilukion vuosina 2013-2016. Lempiaineeni olivat Ă€idinkieli, psykologia sekĂ€ musiikki/musiikkitieto. 

3. Lempi vuodenaikani on kesĂ€đŸŒž Inhokkini on yllĂ€tys yllĂ€tys talvi. Puoli vuotta kestĂ€vĂ€ pimeys ja kylmyys saa minut toisinaan kiroamaan sitĂ€, ettĂ€ Suomi on nĂ€in pohjoisessa. Talvisin sormeni ovat haavoilla ja kĂ€det rutikuivat. Ei kiva😓 

4. Syksyisin, kun kellot siirtyvĂ€t talviaikaan ja illat pimenevĂ€t, kĂ€rsin lĂ€hes aina kaamosvĂ€symyksestĂ€. Koska en kuitenkaan juo kahvia tai harrasta energiajuomia, toisinaan mietin, miten olen selviytynyt kerta toisensa jĂ€lkeen tuosta sysipimeĂ€stĂ€ ajanjaksosta. En syö edes D-vitamiinia, vaikka pitĂ€isi! 

5. Olen illanvirkku ja aamuntorkku. HerĂ€tyskelloni soi lĂ€hes aina klo 5.15, mutta aina siinĂ€ vaiheessa, kun pitĂ€isi mennĂ€ jo nukkumaan, keksinkin kaikenlaista tekemistĂ€, kuten kylppĂ€rin viemĂ€rin putsaamisen tai kukkien kastelunđŸ„€ Olen yrittĂ€nyt pÀÀstĂ€ tuosta tavasta eroon ja pakottaa itseni edes joskus ajoissa nukkumaan, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. TĂ€mĂ€ yritys on tosin kestĂ€nyt jo joku 12 vuottađŸ€Ș Lukiossa ollessanikin esseiden kirjoittelu ja kokeisiin luku alkoi aina klo 00 yöllĂ€. Mainittakoon, ettĂ€ tuolloinkin kello soi siis jo klo 5 maissa. Huhhuh! 

6. Kirjoitin psykologiasta E:n tai kuten itse asian aina ilmaisen: KAHTA PISTETTÄ vaille laudaturin. Toisinaan olenkin haaveillut psykologian opinnoista, mutta siinĂ€ tarvittava tilastomatikka sai minut hautaamaan tuon haaveen hyvin Ă€kkiĂ€đŸ†˜️ Muistutuksena, minun lyhyt matikka lukion pÀÀttötodistuksessa oli tosiaankin arvosana 5😅 

7. Olen kirjoittanut peruskouluikĂ€isenĂ€ 7 kirjaa. Tuolloin ahmin nuorten kirjasarjaa Sweet Valley High, ja sen innoittamana aloin rustaamaan siskoni ja lapsuuden parhaan ystĂ€vĂ€ni kanssa omia kirjasarjoja. Aika huonojahan ne oli! En edes tiedĂ€, onko ne minun kirjat enÀÀ tallella. Saattaa ehkĂ€ löytyĂ€kin jostain varaston perukoilta. Mutta ainakin voin sanoa kirjoittaneeni ihan omia kirjoja!😅(mikĂ€hĂ€n sen sarjan nimi muuten oli...?!)

8. Olen todella surkea kokki. Keittiö ei ole ollenkaan minun elementtini. Jos joku pyytÀÀ apuani ruuanlaitossa, menen pyörimÀÀn sinne kĂ€dettömĂ€nĂ€ ja ahdistuneena. MeillĂ€ kotona onkin sellainen työnjako, ettĂ€ mieheni tekee ruuan(ja hĂ€n on todella hyvĂ€ siinĂ€, oon saanu oman kokin🧑‍🍳) ja minĂ€ siivoan lopuksi keittiön. Jos joskus pakon edessĂ€ joudun  kuitenkin itse ruuanlaittopuuhiin, bravuurejani on makaroonilaatikko, lasagne sekĂ€ mozzarellapasta. KĂ€ytĂ€nnössĂ€ en tee mitÀÀn muita ruokia. KyllĂ€hĂ€n mieheni aina vĂ€lillĂ€ yrittÀÀ vihjailla, ettĂ€ minun tulisi opetella laittamaan ruokaa, mutta tyrmÀÀn ajatuksen vĂ€littömĂ€stiđŸ€Ș 

9. Rakastan siisteyttĂ€ ja jĂ€rjestystĂ€. Eli okei, olen siivoushullu. Saatan olla pyyhkimĂ€ssĂ€ keittiön pöytiĂ€ vĂ€littömĂ€sti kun tulen kotiin, toisinaan en kerkeĂ€ ottamaan edes takkia pÀÀltĂ€ni😂 Imuroin noin kolmesti viikossa ja lakaisen lattioita, suoristelen koristetyynyjĂ€ ja pyyhin pöytiĂ€ useasti pĂ€ivĂ€ssĂ€. TĂ€mĂ€ on pitkĂ€lti lapsuudenkotoa opittu tapa; mattojen piti olla suorassa ja leikkihuone siivottiin joka ilta ennen nukkumaanmenoa. 

"KyllĂ€ huumori auttaa sinua hyvĂ€ksymÀÀn sen, mitĂ€ olet 
-tai mitĂ€ et ole." 

Kommentit

TÀmÀn blogin suosituimmat tekstit

Lontoon reissu

KesÀtauko

ElÀmÀ hymyilee