Kesätauko

Hei pitkästä aikaa!

Niin vain tämäkin kesä on hurahtanut. Tässä kirjoittamisessa on ollut myös enemmän tai vähemmän tarkoituksellinen tauko. Ajattelin ensin, että raportoin jokaisesta kesän puuhasta erikseen, mutta kesällä kun aina tuppaa sattumaan ja tapahtumaan kaikenlaista, ajattelin että ehkä on parempi tehdä tällainen "yhteenveto".

Aina tuntuu, että kesä menee kauhean nopeaa, mutta toisaalta kun ajattelee, on tässä kerennyt kyllä tapahtumaankin. Tuntuu, että siitä kesäkuun alusta kun viimeksi julkaisin tekstin, on jo pieni ikuisuus.      Heinäkuun olin töissä, mutta viikonloppuna sitten kerkesi puuhailla sitä sun tätä. Kävin muun muassa elämäni ensimmäistä kertaa Muumimaailmassa Naantalissa! 😃 Lähdin sinne isosiskoni ja hänen 3-vuotiaan lapsensa kaveriksi. Harmi vain, että se suljettiin jo klo 18 ja pääsimme lähtemään sinne vasta puolenpäivän jälkeen  Helsingistä ajamaan, joten loppu peleissä meille tuli aika kiire. Mutta pääasia, että kerettiin näkemään suurin osa muumihahmoista, vierailemaan muumitalossa ja ruokailemaan ja syömään muumivohveleita.

Ei muumitaloa lukita yöksi.

Muumivohveleita, totta kai.

Kävimme samalla reissulla katselemassa        Naantalin maisemia.

Kävimme avopuolisoni kanssa myös Tallinnassa yhden yön reissulla viime kuussa. Yövyimme Von Stackelberg Hotel Tallinn -nimisessä hotellissa aivan vanhankaupungin rajalla. Se oli viihtyisä ja siisti hotelli eikä yhdeltä yöltä paljon kukkaroakaan kirpaissut.

Tallinnasta löytää joka kerta jotain                    nähtävää.

Ruoka oli maittavaa.

Keli oli sopivan lämmin ja sateeton.

Hotellihuone oli tilava.

Ostimme tuliaisiksi nämä käsintehdyt             lasit.

Äitini ja siskoni oli sattumalta menossa  saman viikon sunnuntaina myöskin Tallinnaan, joten treffassimme siellä seuraavana aamuna ennen kuin meidän laiva lähti takaisin kohti Helsinkiä. He lähtivät vasta iltalaivalla.

Olemme kotiutuneet tähän mennessä jo hyvin tähän uuteen asuntoon ja tämä tuntuu jo ihan kodilta. Ja kun asuu kävelymatkan päässä ruokakaupasta, leffateatterista,ravintoloista ja muista palveluista, ei täältä varmaan osaa koskaan enää muualle lähteäkään. 😅

Olemme saaneet nyt vihdoinkin ostettua ja koottua meidän eteisen ylimääräisen vaatekaapin, tilattua makkarin verhot ja tänään saimme myös meidän Etsystä tilaamat lasikipot huonetuoksulle.

Vaatekaapin kokoaminen oli juuri niin kauheaa kuin vaan voi kuvitella, vaikka mieheni tekikin ehdottomasti suurimman työn minun ollessa lähinnä henkisenä tukena. Noin viiden ja puolen tunnin taistelun jälkeen kaappi oli vihdoinkin valmis -vain saadaksemme huomata, että sen ovet ovat pituudeltaan epätasassa eikä ne mene kovin smoothisti kiinni, vaan jäävät päällekkäin. Miksi? En tiedä, ehkä syynä on ovien puupinta, joka elää oma elämäänsä ja on lisäksi mahdoton valmistaa joka kerta samanlaiseksi. Tai ehkä kyseessä on valmistusvirhe ja joku maanantaikappale. Niin tai näin, laitoimme asiakaspalveluun kuvan ja viestin, että missä vika ja olisiko mahdollista saada vaikka uusi ovi.

Mitä, miksi?!

Ovet saa normaalisti kiinni, kun ne laittaa        yhtaikaa. Silloinkin kalanruotokuvio jää            hieman epätasaiseksi, mitä ei tästä                 kuvasta huomaa.

No, pääasia että on kaappi! Se toi lisäksi ihan erilaista ilmettä koko asuntoon.

ViIme viikon maanantai-perjantai oltiinkin siellä Barcelonassa ja ajattelin kirjoittaa siitä erikseen heti kun kerkeän. Sen voin sanoa, että lämpöä riitti, sillä joka päivä oli vähintään +32. 🌞 Suomeen palattua onkin melkeen koko ajan satanut vettä tai ollut muuten vain synkkää, joten se oli kyllä heti karu paluu tähän "todellisuuteen" ja siihen, että Suomessa ollaan jo melkeinpä syksyssä. 🍂

Kesä on ollut kaikin puolin kiva, vaikka ne varsinaiset hellesäät täällä kestikin vain sen pari viikkoa. Onneksi olin lomalla silloin! Nyt ei muuta kun kivaa loppuviikkoa ja lähestyviä syysiltoja. Lomat kun on pidetty, töihin palattu ja kääntyvä syyskuu jo huhuilee kalenterissa, ei auta kun alistua siihen.  Ainakinpahan saa polttaa sitten taas kynttilöitä. 😊

"Ja aurinko otti askeleen taaksepäin, lehdet tuudittivat itsensä uneen ja syksy heräsi."